Pinterest の Facebook OpenGrapheモジュール(勝手に翻訳)

翻訳ってほどの文章じゃあ全くないんだけど、英語苦手&FBやっていない自分にとっては、このレベルでも意味を理解するのに時間がかかるので。

https://developers.facebook.com/showcase/pinterest/

Platform Showcase › Case Studies › Pinterest

Pinterest is a virtual pinboard which lets you share all of the interesting things you find on the web with your friends

Pinterest はバーチャルなピンボードです。あなたが見つけたいろんなおもろいモノをWeb上であなたの友達にシェアすることができます。

Objective
目的

To attract new users and re-engage existing users through the Open Graph.

[オープングラフ] を通じて、ご新規さんのユーザを引っ張ってきて、既存ユーザとここでからませること(※訳が思いつかない・・・)。

Implementation
実装

Pinterest focused on the most frequent and social things people do on their site - pin and follow - and built Open Graph stories that people could identify with. 

Pinterest は、みんなが自分のサイトをピンする、フォローするように、もっとも身近であること、ソーシャルであることに注力しました。オープングラフのストーリィが誰のものなのか分かるように作りました。

Pinterest also prompts people to add the app to their timelines through a clear call out that is integrated into the design of the site. 

また、タイムラインにサイトのデザインが統合してあるように見せることで、みんながアプリを追加するようにしました【※ココ、訳が間違っているかも。意味が取れなかった。】

They implemented the following Open Graph actions and objects:

下記の[オープングラフ]アクションとオブジェクトを実装しました。

■Pin a Pin - Vatsal Mehta pinned to Products I Love
ピン - くまが好きなモノをピンしました
■Follow a Pinner or a Pinboard - Will Liu followed Jennifer Taylor
フォロー(ピンする人、ピンボード) - みどりがハルキをフォローしました
■Comment a Pin - Jackie Chang commented on Food
ピンにコメント - ジャッキーチェンが食べ物にコメントしました
■Like a Pin - Bryant Lee liked Photography
ピンにイイネ - ブライアン?リーが写真にイイネしました

Results
結果

Since launching their Open Graph integration, the number of Facebook users visiting Pinterest every day has increased by more than 60%.

[オープングラフ]組み込みをリリースしてから、Facebookユーザが Pinterest に毎日来ました。60%以上増えました。

Key Takeaways
まとめ

Pinterest leveraged Open Graph actions on Facebook to allow people to build their Timeline and to drive engagement to their site from the Open Graph stories.

PinterestFacebook のオープングラフアクションを、承諾したユーザがタイムラインを作り、オープングラフのストーリーからサイトに来た人がうまくからめるように利用しました。

More Resources

Visit Pinterest
Get Started integrating Open Graph actions
        • -

Facebook開発者向けの本、だんなが持っていたので半分読んだ↓。良書!
http://tatsu-zine.com/books/facebook